Cégtörténet

1950. a SONAX megkezdi működését, mint az autóápolási termékek fejlesztésének és gyártásának egyik úttörője

Mikor Manfred Hoffmann vezető és apja magára vállalta egy autó politúr gyártó cég vezetését, a siker nem volt garantált. A rengeteg ötletet, az ösztönösen feltörekvő piac és a kiváló termékek, mind jelentősen hozzájárultak a sikerhez: Ma a SONAX GmbH-nak mintegy 350 alkalmazottja van Németországban, évi forgalma pedig meghaladta a 90 millió eurót, 2014-ben.

A márka története

A SONAX története 1903-ig nyúlik vissza, amikor a jelenlegi tulajdonos nagyapja, Manfred Hoffmann elkezdte kivonni és felhasználni a Neuburg földjében található különleges ásványi anyagot. A város nevét viselő anyag kiváló volt háztartási eszközök polírozására. A második világháború után fordult figyelme az autók felé, és így a korábbi "Sona" termék kiegészült az autókra vonatkozó X-szel is, ami a wax-ra utalt - így született meg a SONAX. A márka, ami azóta is családi tulajdonban van, immár több, mint 65 éve tisztítja, ápolja és védi az autókat, nemcsak Németországban, de világszerte is.

A kezdetek nagyon egyszerűek voltak: Négy SONAX üzletkötő járta be egész Németországot egy teljesen megrakott VW bogárral. Abban az időben a személyes kapcsolat számított minden ügyféllel, a reklám akkoriban elképzelhetetlen volt.

A "télapó" meghozta az áttörést

A további autóápolási termékek fokozatosan követték egymást. Többek között a Neuburg-i laboratóriumban kifejlesztett hatékony jégtelenítő, ami az első volt a piacon aeroszolos kiszerelésben és a kemény 1962-es télen hatalmas kereskedelmi sikerré vált.

A "For Love of the Automobile" című könyvében, az író Wolfgang Sachs kimondja: "Az elmúlt 13 év alatt 1960 és 1973 között a gépjárművek száma megnégyszereződött, az összes a megtett kilométerek száma megháromszorozódott és a szövetségi autópályák teljes hossza megduplázódott. (...) Ez volt a kezdete a 'motorizált' társadalomnak." Ez megváltoztatta a német nép mindennapi életét is. Manapság az autómosás szinte rituálévá vált szombatonként, ritkán egy töltőállomás a kíséretében, főként a büszke tulajdonos keze által. A kereslet a autókozmetika iránt kezdett gyorsan emelkedni - ezzel igazi sikert hordozva a SONAX márka számára.

Az 1960-as években megépültek első teljesen automata autómosó berendezések és a SONAX végig kísérte ezt az áttörést a kezdetektől fogva, mint a

minőségi tisztító és ápoló termékek gyártója. Ezzel egyidejűleg a kézi autóápolási módok is folyamatosan fejlődtek.

Amikor Manfred Hoffmann csatlakozott a céghez 1984-ben, a forgalom megnőtt az akkori jelentős 30 milliós összegre. Eleinte a legtöbb bevétel a szakmán belül volt, a nagy olajtársaságoktól és a gépkocsi-gyártóktól - De az 1980-as évek közepétől kezdtük a márka cél-orientált kiépítését, mint a prémium gondozási program az autóknak. A termék program folyamatosan bővül és a tiszta márka image, valamint reklám- és szponzorációs tevékenységek segítettek egyre nagyobb figyelmet elérni. A sikeres partnerségek motorsportban (Hans-Joachim Stuck, Michael Schumacher, Ayrton Senna vagy Heinz-Harald Frentzen)  magas ismertséget biztosított a márkának hazai és nemzetközi szinten is.

Németország újraegyesítése tovább fokozta a cég fejlesztéseit - 1989-ben az árbevétel egy rövid ideig megduplázódott. A márka ma több mint 100 országban képviselteti magát világszerte. Az export aránya nőtt több mint 43 százalékra. SONAX termékek egész Európában és az összes kontinensen képviseltetik magukat. A cég hagyományosan magas piaci részesedést ért el a német nyelvterületen és Skandináviában. De a márka a kelet-európai piacokon is ragyog. És a tisztító és ápoló termékek "Made in Germany" az ázsiai országokban is letelepedett, mint Dél-Korea, Japán és Thaiföld. A SONAX termékek számos rajongót szereztek Dél-Amerikában, az Egyesült Államokban és Kanadában is.

A Szponzorációs tevékenységek a nemzetközi motorsportban tartós hatással voltak a márka image-ra - különösen a Formula 1-ben. A SONAX először a ragyogó prémiumkategóriában jelent meg a BAR Honda és a McLaren Mercedes csapatok motorsport partnereként. 2012 óta uralkodik a márka a pole pozícióban, mint az Infiniti Red Bull Racing csapat "Hivatalos Beszállító"-ja. A számos partnerség a DTM-ben, például Mercedes Benz, Opel, Audi és a BMW nyújtott némi pozitív hatást nemzeti szinten is. A részvételével az inofficial Formula 1 sorozaton, GP2-n és a Formula 3-on, a SONAX évekig elősegítette a fiatal tehetségeket a nemzetközi versenypályákon.

„made in Germany“ – a növekedés irányába

A legutóbbi fejezet a sikertörténetét különösen kiterjedt fejlesztési tevékenységek kísérik végig. 2008-ban az első szakasz az új és nagyszabású fogadó és adminisztrációs épülettel és az ultra modern képzési lehetőségekkel kezdődött - ami a cégcsoportunk zászlóshajójává vált. Az új alkalmazástechnikai központ kialakítása 2012-ben, megteremtette az utat az intenzívebb kutatási és fejlesztési tevékenységhez. Az új üzem 2014-ben lett üzembe helyezve. A megnyitó ünnepségen részt vettek a vállalat alkalmazottai, valamint számos vendég a kereskedelem és a politika területéről, mint a bajor miniszterelnök Horst Seehofer is.

Ezzel a SONAX a globális kihívásokkal való találkozást és egy hatalmas elkötelezettséget tűzött ki maga elé, emeli ki a tulajdonos és ügyvezető igazgató, Manfred Hoffmann: "Nagyon otthon érezzük magunkat Neuburg-ban, a város a mi hazai bázisunk, a SONAX pedig egy része ennek." Ezen okból mint a növekedési stratégiánk része pozitív elkötelezettséggel működünk a fenntarthatóság felé: "Számunkra ez volt az egyik fő prioritás, a gazdasági haladás által támasztott bővülés, amely összeegyeztethető a környezettel, az energiatakarékossággal és a biológiai sokféleséggel. Gondolunk a mi vállalkozói jövőnkre a régió ökológiai jövőjével együtt.", mondja Hoffmann.

Az autó tökéletes megjelenéséhez - és sok más területen is

Nem számít, hogy kis autó, középkategóriás autó, vagy luxus lakóautó - vagy, hogy ez a motorsport, a tuning vagy a klasszikus autók világa: Mikor az autó tökéletes megjelenése a kérdés, a SONAX mindig ott van az autó rajongók és a szakértők számára egyaránt. Annak érdekében, hogy az autóápolási termékek országosan rendelkezésre álljanak, szoros együttműködésben dolgozunk a kereskedelmi partnerekkel a szaküzletekben, a DIY szektorban, az olajiparban és a gépjárműiparban. Ezen túlmenően, az 1990-es évek vége óta a termék fejlesztési és előállítási programunk a professzionális jármű kozmetikához és a fényezés befejezéshez erőteljes növekedési impulzusokat nyújt.

De a SONAX más ágazatokban is bővül: Az elmúlt néhány évben számos új alkalmazási területet nyílt meg a kereskedelmi és az ipari ágakban a társaság számára. Ezek közé tartozik például, a mezőgazdasági ágazat, a hardver kereskedelem, erdőgazdálkodás, az építőipar, a gyártási technológia vagy az egészségügyi ágazat.

A dinamikus előmenetel ellenére, ezüst polírozástól az autóápolási termékek és szolgáltatások széles választékáig, amely használható a kereskedelemben és az iparban is, a SONAX egy családi vállalkozás maradt. Amelyre a rövid döntési folyamatok, motivált és elkötelezett alkalmazottak, a hajlandóság és az innovációs képesség jellemző. Biztosak lehetünk abban, hogy a márka továbbra is képes elégedett ügyfeleket találni a jövőben.